Succesvolle communicatie is noodzakelijk voor het succes van je bedrijf. Het zorgt voor een betere samenwerking, verhoogt de productiviteit en versterkt de relatie met klanten. We helpen je graag met het verbeteren van je communicatie: van strategie tot uitvoering.
Expert nodig? Bel 06 5519 3504

10 stappen naar succesvolle communicatie
We weten raad met ieder communicatiedoel, maken communicatieplannen en helpen bedrijven met het overbrengen van ijzersterke boodschappen. Afhankelijk van je vraag zetten we samen met jou een of meer van onderstaande stappen om je doelen te bereiken.
1. Informatie verzamelen en analyseren
We brengen in kaart hoe de omgeving eruitziet waarin je bedrijf zich beweegt:
- In welke markt is het bedrijf actief is?
- Hoe groot is de markt?
- Wie zijn je concurrenten?
- Wie zijn je afnemers en waarom kiezen ze voor jouw bedrijf?
- Welke trends zien we?
Daarna kijken we naar je bedrijf:
- Wie zijn jullie en wat bieden jullie?
- Wat zijn de doelstellingen van het bedrijf?
- Wat zijn de identiteit en het image van het bedrijf?
- Hoe ziet de communicatie van het bedrijf eruit?
- Welke media en communicatiemiddelen gebruiken jullie?
- Welke resultaten zijn hiermee behaald?
- Wat is het budget?
2. Duidelijke doelen formuleren
We stellen de juiste vragen om volledig duidelijk te krijgen wat je met communicatie wilt bereiken. We leggen de doelstellingen vast en maken deze meetbaar.
3. Doelgroep(en) bepalen
Uit de totale groep van mogelijke afnemers van jouw product of dienst, kiezen we een of meer subgroepen waarop we de communicatie richten.
4. Communicatiestrategie bepalen
Samen beslissen we hoe we de communicatiedoelen verwachten te behalen.
5. Communicatieboodschap uitwerken
De communicatieboodschap is de rode draad van het verhaal dat we gaan overbrengen aan de doelgroep. Hierin brengen we de beleving van de doelgroep en de bedoeling van je bedrijf samen. De boodschap komt over als die de waarden of overtuigingen van je doelgroep raakt. Hier zetten we ons voor in.
6. De juiste communicatiekanalen kiezen
Waar bevindt je doelgroep zich? We zetten kanalen in die je doelgroep gebruikt en die passen bij de boodschap.
7. Planning maken en uitvoeren
We stellen vast in welke periode we welke communicatieboodschap willen overbrengen en aan welke doelgroep.
8. Communicatiemiddelen maken.
We maken pakkende middelen voor de gekozen kanalen.
9. Actief luisteren
Communicatie is tweerichtingsverkeer. Door actief te luisteren leren we de doelgroep beter kennen en begrijpen. Dit helpt om de communicatie nog succesvoller te maken.
10. Feedback en monitoring
Van feedback leren we. Op basis van feedback sturen we waar nodig bij. We gaan voor het beste resultaat!
Verbeter je communicatie samen met ons, zoals:

Interne of externe communicatie

Online of offline communicatie

Arbeidsmarktcommunicatie of klantcommunicatie

Omgevingscommunicatie
Interim communicatieadviseur
Heb je voor een wat langere periode expertise nodig? My Expert is ook in te huren als interim communicatieadviseur.
“Als je gewoon communiceert, kun je je redden. Maar als je vakkundig communiceert, kun je wonderen verrichten.”
Jim Rohn, ondernemer, auteur en motiverende spreker